Borvidékek tudásátadása és marketing innováció a Mecsek lábánál
Kedvezményezett neve: Mecsekvidék Helyi Közösség Egyesület
Pályázati felhívás neve, kódszáma: VP6-19.3.1-17 kódszámú, LEADER Helyi Akciócsoportok együttműködési tevékenységeinek előkészítése és megvalósítása
A projekt címe, azonosító száma: Borvidékek tudásátadása és marketing innováció a Mecsek lábánál, 1868373226
Szerződött támogatás összege: 19 752 894 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 85%
Projekt tartalmának rövid bemutatása: A Mecsekvidék HACS tervezési területéhez 38, a Pécs-Mecseki Borút Egyesület területéhez 22, a Mecseki Borrend Egyesület területéhez 7 település tartozik, melyeken a népesség nagy száma küzd megélhetési problémákkal. A Pannon Borrégióban a borturizmus kitörési pontnak számít ezen települések életében, ennek ellenére a Pécsi borvidéken eddig mégsem kerültek kiaknázásra az ebben rejlő lehetőségek. A borturizmus komplex fejlesztése a helyi gazdaság fellendítését hozhatja magával, vonzó lehetőségeket kínál nem csak a látogatók, hanem azon háztartások számára is, akik a későbbiekben a turizmusból kívánnak jövedelmet szerezni. A projekt keretében megvalósítandó tevékenységek hozzájárulhatnak a régió adottságainak felismeréséhez és jövőbeni hasznosításához.
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2020. december 31.
A projekt célja a helyi szereplők térségeken kívüli kapcsolatrendszerének fejlesztése és a vidékfejlesztés modernizálásához szükséges kompetenciáik megszerzése, továbbá a különböző közös akciók, közösségi életet élénkítő kezdeményezések, közös szerveződések kialakításának ösztönzése, ezáltal az innováció, a helyi kapacitás és a lokális fejlesztési folyamatok erősítése.
A projekt hozzájárul a Mecsekvidék és a Zengő-Duna HACS-ok által elkészített stratégiákban meghatározott célkitűzések teljesítéséhez is, úgymint a helyi gazdaság és szolgáltatások fejlesztéséhez, a meglévő erőforrások és értékek hatékony kihasználásához.
A projekt újszerűségének, innovativitásának részletes leírása: Létrejön a két térség erősségeinek egyesítése révén a földrajzi adottságokat, a természeti és egyéb, a turizmus szempontjából fontos értékeket figyelembe vevő turisztikai egység. A projekt a térség gazdaságára és a helyi társadalomra nézve is pozitív hatással lesz. Rendkívül széles az a kör, amely részesülhet az előnyökből, így a teljesség igénye nélkül a projektbe közvetlenül bekapcsolódó helyi lakosság, a turisztikai szolgáltatók, a borászok, a települési önkormányzatok, a képzéseken résztvevő termelők, a rendezvények fellépői, kiszolgálói, a helyi vállalkozók, valamint a településre látogató turisták.
Az így létrejövő tér két végpontján közös marketing innovációval, az élenjáró technológiai lehetőségek felhasználásával (LED tábla, touch sreen és okospad) hívjuk fel a figyelmet borászati – turisztikai termékeinkre.
Orfű és Mecseknádasd Önkormányzatai a LED tábla, valamint a touch info pont és okospad elhelyezését végzik el. A közös tájékoztatási, marketing tevékenység keretében a borút és borvidék végpontokon folyamatos tájékoztatás valósul meg, a másik térségre vonatkozóan is. A földrajzilag ugyan közel levő, de egymást nemigen ismerő két térség a folyamatos tájékoztatás hatására közelebb kerül egymáshoz, erősítve a másik térség borászati, turisztikai vonzerejét.